Edwin Mik on Tour

Dag 5,6,7,8 & 9 Sydney, moeder van Australië

Na een tussenlanding in Auckland (NZL) , om 09:20 uur geland. Ook de tweede vlucht vanuit Tokyo weinig geslapen, eindelijk aangekomen in Sydney plaatselijke tijd 14:15 uur. ( 6 februari )

Weinig problemen gehad in Auckland, liep heel vlotjes.

Vanaf het vliegveld met een bus naar het Quality Cambridge Hotel gegaan waar ik 5 dagen verblijf. De rest van de dag had ik een vrije besteding.

Voor shoppers is deze stad een aards paradijs. Bekende modezaken en authentieke handwerkwinkels liggen verspreid over de hele stad. Of kuier eens rond op één van de levendige markten die de stad rijk is. Er is weinig dat je er niet zult vinden. Het uitgaansleven bruist er als nooit tevoren. De hippe clubs, discotheken, cafés en pubs liggen er voor het oprapen. Als je een cultureel avondje verkiest, kun je in één van de talloze theaters terecht, alleen al in het Opera House staan er per jaar 3000 voorstellingen op de planken.

Sydney, de stad waaruit Australië is ontstaan, is een naam die tot de verbeelding spreekt. Gelegen aan de ‘mooiste haven ter wereld', zoals de stichter van de eerste nederzetting de plek beschreef, is Sydney één van de bloeiendste metropolen ter wereld.

De volgende dagen werd ik s'morgens om 08:00 uur opgehaald met een bus om diverse stops bij prachtige uitzichtpunten te gaan bewonderen. Zit hier met een groep van 18 man, waaronder 2 Engelse families, 2 Amerikaanse jongens, Een jong Japanse of Chineese stel, een paar vrouwen uit Italie en Rusland en een Canadees.

Deze Canadeese man gaat een wereld reis maken, dit doet hij ongeveer in 13 maanden.

Weet niet of deze groep alle 5 dagen dezelfde samenstelling heeft, maar dat zie ik dan wel weer.

Deze multiculturele stad biedt werkelijk alles. Wandelen over Circulair Quay, de legendarische kade en bewonder het Sydney Opera House en de Harbour Bridge, de symbolen van de stad. Leer alles over de geschiedenis van het Australische continent en de Aboriginals, de boeiende eerste bewoners ervan. Ook heb ik een bezoekje gebracht aan het mooie Chinatown en het Sydney Aquarium, één van de grootste aquariums ter wereld.


De stad is ook een echt hemel voor backpackers. In vergelijking met andere wereldsteden is alles hier goedkoop. Het aanbod aan goedkope hostelletjes en jeugdherbergen is overweldigend, en eten kun je hier altijd wel ergens voor een prikje. Sydney wordt omringd door schitterende nationale parken, waar je je kunt vergapen aan de overweldigende natuur van Australië.

De Australische strand-en surfcultuur leer je kennen op één van de zeventig schitterende zandstranden die Sydney rijk is. Het beroemdste is Bondi Beach. In Sydney is het trouwens nooit echt winter, de zon schijnt er acht maanden per jaar!

Het leukste in Sydney so far is zonder twijfel het beklimmen van de Harbour Bridge. Eergisteren heb ik de nightclimb gedaan en dat was echt fantastisch! Voor een lousy 169 dollar (zo'n 100 euries) kreeg je een uitgebreide briefing en een klim van anderhalf uur met uitzicht op het Opera House, de haven en de skyline. Sydney by night is amazing!!! Je loopt over de hoge boog van de brug naar de top (134 m.)en via de andere kant naar beneden.Op de top word je zowat van de brug afgeblazen en continu suist het verkeer onder je door.

Het nachtleven van Sydney heeft zich verdervoor mij de afgelopen dagen afgespeeld in de bars en nightclubs rondom George St. en Kings Cross, de uitgaanswijk van Sydney. Met de groep van de eerste dag ben ik met de 2 Amerikaanse jongens wezen stappen in diverse bars en nightclubs. Ook kwam ik later de wereldreiziger nog eens tegen in 1 van de vele restaurants.

Heb me deze 5 dagen uitstekend vermaakt, echter ga nu al weer naar mijn volgende bestemming toe en dat is Cairns.

Voor het thuisfront: mijn vlucht gaat om 10 februari , 09:15 uur lokale tijd. Dan vlieg ik naar Cairns.

Groeten Edwin

Reacties

Reacties

Evelyn Klok

Hoi,

Je vermaakt je opperbest lees ik. Het is leuk om en toe te lezen waar je bent geweest! Heel veel plezier nog!

Groetjes,

Evelyn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!