Edwin Mik on Tour

Dag 20,21,22,23,24 & 25 Christchurch – Mount Cook (NZL)

Ben op zaterdag 21 februari vertrokken vanuit Melbourne naar Christchurch (NZL).

Tijdens mijn vlucht nog even de oogjes dicht gedaan, wat gegeten en gedronken en een flimpje gekeken.

Ben geland om 15:05 uur plaatselijke tijd.

Het weer is hier 21 graden met een stevig frisse wind. Heel anders dan in de stad Melbourne en weer een supermooie omgeving. Christchurch is een heel schattig plaatstje! De stad wordt ook wel de tuinstad van Nieuw Zeeland genoemd en wordt tevens beschouwd als de meest Engelse stad buiten Engeland.

Ik ben hier voor een verblijf van 3 dagen.

Chrictchurch is met 300.000 inwoners de grootste stad van het zuidereiland. Er is zo'n beetje altijd wat te beleven op straat. 'sAvondshelaas niet meer, want het lijkt erop dat alle Kiwi's vroeg hun mandje induiken.

De volgende dag heb ik een stadstour gemaakt door Christchurch en een bezoek gebracht aan het Canterburry Museum, de botanische tuinen en Port Hill. De middag was ter vrije besteding. Ben de stad nog even in geweest, heb nog een restaurantje gepakt en heb een wandeling gemaakt langs de Avon Rivier. Daarnaa een rit gemaakt met de historische tram.

S'avonds hier naar een cafe geweest en eigenlijk al weer op tijd naar mijn hotel gegaan.

De volgende ochtend moest ik vroeg opstaan ,06:00 uur om met de bus naar het Mount Cook National Park te gaan, onderweg nog prachtige fletsjermeren gezien.(red. Zie foto's ).

Dit is de hoogste berg van Nieuw Zeeland, Mount Cook, met een hoogte van 3754 meter.

Mount Cook wordt ook wel Aoraki genoemd door de Maori.

We hebben hier in de buurt van het Mount Cook National Park overnacht.

Tijdens mijn verblijf hier heeft het de hele poos geregend, alles was grauw en de bergen kon je amper zien omdat er veel donkere wolken ik de lucht hangen.

'S Morgens nog wel even een wandeling gemaakt van 2 uur (Kea point walk).

Dit is een stukje in het Engels:

(Start from the Hermitage lawn and cross the road to the track sign (or leave from the public shelter at the campground). This walk gently winds its way through sub-alpine grasslands and scrub to the Mueller Glacier moraine wall. The track passes through landscape that was formed in 1913 when a stream cut through from the glacier to the original Hermitage site, damaging the building. The walk ends at a viewing deck that gives stunning views of Mt Sefton and Footstool, the Hooker Valley, Mueller Glacier Lake and Aoraki/Mount Cook.)

De volgende dag gaat de route alweer verder naar Queenstown, (om 14:30 uur) dit gaat per bus.

Dit duurt ongeveer 4 uur, en 300 km verderop.

Queenstown is gelegen aan Lake Wakatipu, ik verblijf er 2 nachten.