Edwin Mik on Tour

Dag 9, 10,11 & 12 Cairns, The Great Barrier Reef

Na een vlucht van 3 uur ben ik aangekomen in Cairns (Queensland), dat ligt ongveer in het Noord Oosten van Australie. Men heeft hier de laatste tijd veel last gehad van hevige regenval.Na aankomst volgt een transfer naar mijn hotel waar ik drie nachten verblijf. Cairns is de doorgang naar het Great Barrier Reef en een ideale basis om het tropische noorden van Queensland te ontdekken.

In deze 3 dagen heb ik van alles bekeken, een regenwoud en koraalrif, uitzonderlijke tropische landschappen doorkruist en de ware South Pacific levensstijl ervaren. Als een eerdere goudkoorts haven, heeft Cairns wijde beboomde straten met designer winkels, gourmet restaurants en traditionele pubs. Het is ongedwongen en ontspannen met 300 dagen zonneschijn per jaar.

De 2e dag ben ik met de Kuranda Scenic Rail door het Barron Falls National Park gereden, dit is 's werelds langste kabelbaan boven het regenwoud, dit is een hele speciale ervaring. Na de middag heb ik kennis gemaakt met het leven de de aboriginals. 'S Avonds was er een BBQ en een groot feest hier in Cairns.

De 3e dag heb ik een cruise genomen naar het Great Barrier Reef ( het zevende wereldwonder ) , naar Low Isles en gaan snorkelen, duiken en de spectaculaire onderwaterwereld gezien vanuit een boot met een glazenbodem.

Het 344.000 vierkante kilometer grote Marine Park bestaat uit 3000 individuele riffen. Een andere wereld onder de zee! Gevestigd tussen het grootste regenwoud en ongelooflijk mooie rif, is Tropical North Queensland de enige bestemming waar twee werelderfgoed geregistreerde gebieden samenkomen. Met meer dan 600 eilanden, 350 koraalbanken en 2300 kilometer prachtige kustlijn, is er genoeg om te ervaren...en meer.

's Avonds ben ik met een groep Nederlanders (backpakkers) naar de beste kroegen en cafe's geweest. Deze groep is hier al meer dan 3 maanden. Ze werken overdag een uur of 6 bij een gezin om zo hun kost en inwoning te betalen. 'S middags van 12:00 uur tot 15:00 uur wordt er niet gewerkt. Dan is het te warm en benauwd.

Heb de laatse dagen toch nog wat regenbuien meegemaakt. Maar na de regen scheen de zon direct weer en was het weer warm en broeierig.

Mijn laatste dag alweer hier in Cairns en dan vlieg ik naar Ayers Rock, 's werelds grootste monoliet.

Voor het thuisfront: mijn vlucht gaat om 13 februari , 10:35 uur lokale tijd. Dan vlieg ik naar Ayers Rock

Groeten Edwin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!